Práva uživatele služby- uživatel má právo:
- vyjádřit se ke službě, podat stížnost (viz stížnosti),
- nahlížet do dokumentace, která je o něm vedena, nebo k tomu zplnomocnit jinou osobu,
- ukončit smlouvu bez udání důvodu,
- požádat o změnu klíčového pracovníka,
- vystupovat anonymně,
- rozhodnout o řešení svého problému,
- změnit svou zakázku,
- mít ochráněny své osobní údaje,
- na individuální přístup při řešení zakázky,
- na bezplatné poskytnutí služby,
- na diskrétnost prostředí,
- na důstojné a rovné zacházení,
- na písemné potvrzení v případě odmítnutí poskytnutí služby,
- na terénní poskytnutí služby v odůvodněných případech,
- rozhodnout se, zda bude jeho problém konzultován s třetí stranou,
- být při poskytování služby doprovázen rodinným příslušníkem nebo jinou osobou.
Povinnosti uživatele služby – uživatel je povinen:
- dodržovat kroky dohodnuté spolupráce,
- omluvit se, pokud se nemůže dostavit na sjednanou schůzku – pokud se uživatel nedostaví bez omluvy 2x na objednanou konzultaci, nebude nadále objednáván, ale může využít služeb v otevíracích hodinách určených pro neobjednané uživatele. V případě, že se zájemce objedná na konzultaci k návrhu na oddlužení, na kterou poté nepřijde, je mu zaslána SMS zpráva s výzvou, aby se do týdne ozval. Pokud tak neučiní, bude vyškrtnut z evidence zájemců o službu. V případě pozdějšího opětovného zájmu o službu, bude zájemce znovu zařazen do pořadníku, avšak na konec pořadníku, nikoliv na své původní místo v něm.
- dodržovat dobu poskytování služby,
- nenapadat slovně ani fyzicky pracovníka služby,
- nepoškozovat dobré jméno ani majetek organizace,
- neomezovat jiné zájemce a uživatele služby,
- dostavit se na konzultaci alespoň 30 minut před koncem otevírací doby,
- v případě havarijní situace v budově organizace dbát pokynů pracovníka,
- dodržovat pravidla poskytování služby.