Poslední aktualizace k 1. 2. 2022.
POTRAVINOVÁ A MATERIÁLNÍ POMOC OSOBÁM V NOUZI
Co je potravinová a materiální pomoc?
SPOLEČNĚ-JEKHETANE, o. p. s. spolupracuje dlouhodobě s Potravinovou bankou v Ostravě, z. s. a také s Potravinovou bankou v Olomouckém kraji, z. s. Na základě této spolupráce získáváme zdarma potraviny, drogérii a jiné věci denní spotřeby, které dále darujeme potřebným lidem.
Co musíte vědět o potravinové a materiální pomoci?
Některé potraviny, které Vám darujeme, mají krátkou dobu spotřeby a někdy i trvanlivosti. Darované potraviny si u nás nemůžete vybrat, protože nejsme obchod s potravinami. Darovat Vám můžeme jen takové potraviny nebo jiné zboží, které máme právě ve skladu. Na poskytnutí potravinové a materiální pomoci není zákonný a ani jiný nárok.
Kdo nás může o potravinovou a materiální pomoc požádat?
Potravinová a materiální pomoc je určená především uživatelům sociálních služeb SPOLEČNĚ-JEKHETANE o. p. s., kteří se ocitnou v mimořádně nepříznivé sociální nebo životní situaci. Za takovou situaci považujeme např. nezaviněný výpadek dávek státní sociální podpory a hmotné nouze, neočekávaný, nutný výdaj uživatele, neočekávanou změnu sociální situace, apod.
O potravinovou a materiální pomoc nás může požádat i osoba, která není uživatelem námi poskytovaných sociálních služeb, za podmínky, že její žádost doporučí dávkový pracovník úřadu práce, sociální pracovník odboru sociálních věcí nebo sociální pracovník s námi spolupracujících organizací.
Jak si můžete o potravinovou a materiální pomoc požádat?
Pokud jste uživatelem námi poskytovaných sociálních služeb, můžete se obrátit:
- s žádostí přímo na svého klíčového pracovníka – osobně v terénu nebo v otevíracích hodinách
na středisku služby, - s žádostí přímo na pověřeného pracovníka pro potravinovou a materiální pomoc – telefonem nebo mailem
Pokud nejste uživatelem námi poskytovaných sociálních služeb:
- zavolejte našemu pověřenému pracovníkovi pro potravinovou a materiální pomoc, který s Vámi domluví další postup,
- obraťte se na svého dávkového pracovníka na úřadu práce, na sociálního pracovníka městského úřadu nebo na sociálního pracovníka neziskové organizace, se kterými spolupracujete s žádostí, aby se s námi, ve věci Vaší žádosti o potravinovou a materiální pomoc, spojil – telefonicky nebo mailem.
- prvotní kontakt s Vaším sociální pracovníkem, je zpravidla telefonický, dále od něj vyžadujeme zaslání doporučujícího, informativního mailu s udáním jména a příjmení
a počtu osob, žijících ve společné domácnosti s žadatelem a event. přibližný věk dětí, pro které má být potravinová a materiální pomoc vydána (jednotlivec, partneři, rodina s dětmi apod.).
Kdo u nás rozhoduje o poskytnutí potravinové a materiální pomoci?
O poskytnutí potravinové a materiální pomoci rozhoduje pověřený pracovník organizace, po vyhodnocení aktuální sociální situace žadatele. Ve sporných případech, kdy má pověřený pracovník pochybnosti o důvodech a potřebnosti žadatele nebo v případech dřívějšího prokazatelného zneužívání potravinové a materiální pomoci, konečné rozhodnutí vydá ředitelka organizace.
Pověřenými pracovníky organizace pro potravinovou a materiální pomoc jsou:
V Ostravě: mobil 775 795 929, potravinovapomoc@jekhetane.cz
Pomoc vydáváme po předcházející dohodě pouze ve čtvrtek od 13:00 – 16:00 hod.
na adrese: U Tiskárny 515/3, 702 00 Ostrava-Přívoz
V Šumperku: Karel Diro, mobil 725 011 552, teren.sumperk@jekhetane.cz
Pomoc vydáváme vždy po předcházející dohodě na adresách:
Hlavní tř. 13/3 v Šumperku a Dukelská 433 v Hanušovicích.
Mimo domluvenou dobu výdeje, o víkendech a svátcích není možné potravinovou
a materiální pomoc vydat!
Jak často je možné nás požádat o potravinovou a materiální pomoc?
O potravinovou a materiální pomoc je možné požádat zpravidla 1x v měsíci. V odůvodněných případech je možné požádat i více krát v měsíci. O vícečetné podpoře v průběhu jednoho měsíce rozhoduje pověřený pracovník pro potravinovou a materiální pomoc.
Potravinová a materiální pomoc a GDPR
Potravinová a materiální pomoc nemůže být poskytována anonymně. Za účelem evidence četnosti a míry podpory jednotlivcům a rodinám, případně k zabránění jejímu zneužívání nebo nadužívání, zpracováváme tyto osobní údaje – jméno, příjmení, počet osob ve společné domácnosti, věk nezletilých dětí v rodině.
Co uděláme, když zjistíme, že je potravinová a materiální pomoc zneužívána?
Zjistíme-li, že byla potravinová a materiální pomoc námi darována jednotlivci, nadužívána nebo zneužívána, budeme konkrétní situaci řešit s obdarovaným individuálně. Upozorňujeme, že v každém takovém případě přistoupíme k omezení darování potravin jednotlivci na určitou dobu nebo i trvale.
O sankcích rozhoduje ředitelka organizace a vedoucí pobočky organizace v Šumperku.
Jsme členy Potravinové banky Ostrava, z.s. a členy Potravinové banky v Olomouckém kraji, z. s.