Službu KLUB-KO je možné kontaktovat telefonicky, osobně, e-mailem nebo dopisem.
Zájemce o poskytnutí sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi (dále zájemce) je pracovníkem nejprve seznámen s podmínkami poskytování služby, poté sdělí pracovníkovi, s čím do služby přichází, a pracovník vyhodnotí, zda tato zakázka je v souladu s cíli a posláním služby, zda zájemce spadá do cílové skupiny služby a seznámí zájemce se způsoby podávání zpětné vazby službě (včetně stížností).
Pokud zájemce splňuje všechny podmínky, souhlasí s nimi, žádá o poskytnutí služby a má vyjednán osobní cíl je mezi ním a pracovníkem uzavřena ústní smlouva o poskytování služby a dohodnut její obsah (viz níže).
Pokud nejsou splněny podmínky k poskytnutí sociální služby, pracovník poskytnutí služby odmítne, vysvětlí zájemci proč a poučí ho, že mu může vystavit potvrzení o odmítnutí poskytnutí služby a poskytne zájemci základní sociální poradenství.
Důvody odmítnutí poskytnutí služby:
- zájemce požaduje služby, které služba neposkytuje,
- zájemce nespadá do okruhu osob, kterým je služba poskytována,
- služba má naplněnu kapacitu,
- se zájemcem byla v posledních 6 měsících ukončena spolupráce z důvodu porušování povinností vyplývající ze smlouvy o poskytování služby,
- zájemce je při jednání s pracovníkem agresivní nebo jeví se jako intoxikovaný natolik, že službu nelze poskytnout (obvykle je dohodnut jiný termín setkání).
V případě odmítnutí z důvodu naplněné kapacity služby se zájemce může zapsat do evidence zájemců o službu a při uvolnění kapacity je pracovníkem informován.
Uzavřením smlouvy o poskytnutí sociální služby (dále smlouva) se zájemce stává uživatelem sociální služby (dále uživatel). Smlouva je uzavřena ústně, na dobu určitou v maximální délce dvou let. Součástí smlouvy je i vysvětlení toho, jaké činnosti služba poskytuje, že jsou poskytovány bezplatně, na jakém místě, v jakém časovém rozsahu a jakým způsobem je služba poskytována, jaká jsou práva a povinnosti uživatele i pracovníka a jakým způsobem lze podávat zpětnou vazbu (včetně stížností) a způsoby ukončení smluvního vztahu. Obsah smlouvy je pracovníkem zapsán do elektronického záznamu o poskytování služby.
Uživatel může od smlouvy odstoupit kdykoli bez udání důvodu (viz Ukončení poskytování služby).
Každý uživatel má svého klíčového pracovníka. Klíčový pracovník:
- koordinuje řešení problému uživatele, vytváří s uživatelem plán řešení problému a koordinuje jednotlivé kroky,
- vede dokumentaci a shromažďuje informace o práci s uživatelem služby,
- obvykle s uživatelem uzavírá smlouvu,
- informuje uživatele služby, že je klíčovým pracovníkem a jaká je funkce klíčového pracovníka.
V rámci poskytované služby může dojít ke konzultaci uživatele s jiným než klíčovým pracovníkem. Klíčový pracovník však sleduje a koordinuje poskytování služby uživateli.
Záznam o poskytnutí služby
Každý pracovník vede Záznam o poskytování služby, do kterého popisuje veškerou práci
s uživatelem nebo v jeho zájmu. Záznam obsahuje osobní cíl uživatele, popis problému
uživatele, který chce řešit, plán jak bude problém řešen, popis jednotlivých kroků k vyřešení
problému a vyhodnocení spolupráce s uživatelem. Dokumentace je vedena elektronicky tak, aby do ní mohl uživatel kdykoliv nahlédnout a mohla mu být předána v písemné podobě. Dokumentace je zabezpečena heslem a osobní údaje uživatele jsou chráněny. Uživatel má právo, aby evidence o něm byla vedena anonymně.
Postup práce s uživatelem
Pracovník vždy usiluje o to, aby byl naplněn osobní cíl uživatele. Pracovník vychází ze schopností, dovedností a možností uživatele služby. Uživatel vždy rozhoduje o způsobu řešení své situace, pracovník jeho rozhodnutí plně respektuje.
Ukončení poskytování služby
Smlouva je ukončena v případě, kdy dojde k naplnění stanovených cílů nebo rozhodne-li se uživatel službu dále nevyužívat.
Pracovník může smlouvu s uživatelem ukončit, pokud uživatel v průběhu služby svou zakázku změnil tak, že není v souladu s cíli a posláním služby; hrubě či opakovaně porušuje dohodnuté kroky pro naplňování cílů smlouvy; je opakovaně agresivní či jeví-li se jako intoxikovaný natolik, že službu není možné poskytnout; odmítá se podílet na řešení své situace; poškozuje-li úmyslně majetek organizace; ohrožuje-li jiné uživatele služby; přestane-li spadat do cílové skupiny služby nebo jej není možné kontaktovat.
Uživatel je vždy pracovníkem předem upozorněn, že nastaly důvody k ukončení smlouvy. Smlouva je ukončena též v případě, že organizace přestane poskytovat sociálně aktivizační službu pro rodiny s dětmi.
Ochrana osobních údajů
Pracovník při výkonu své pracovní činnosti postupuje v souladu s ustanoveními zákona č.101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném znění. Organizace je registrována Úřadem pro ochranu osobních údajů. Zpracovávány jsou pouze ty osobní údaje, které jsou nezbytné pro poskytnutí sociální služby, statistické vykazování a vyhodnocování poskytovaných služeb za účelem zjištění jejich kvality. Zájemce i uživatel dávají ke zpracování svých osobních údajů písemný souhlas, ve kterém je přesně vymezen rozsah zpracovávaných údajů.